Actualitate
Fenomen de creștere alarmantă și necontrolată a publicității înșelătoare și mincinoase la suplimentele alimentare

Comunicat de presă
Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER): “Fenomenul de creștere alarmantă și necontrolată a publicității înșelătoare și mincinoase la suplimentele alimentare, reprezintă un afront grav la adresa consumatorilor, a sănătății acestora și a companiilor responsabile care activează în această industrie, avertizează PRIMER, care solicită autorităților din domeniu să intervină de urgență pentru a reglementa acest tip de publicitate, în special în mediul online și pe platformele social media, unde aceasta a atins proporții alarmante. ”
PRIMER – care reuneşte cele mai importante 18 situri de fabricaţie de medicamente din ţară – atrage atenţia asupra fenomenului îngrijorător de creștere alarmantă și necontrolată a publicității înșelătoare și mincinoase la suplimentele alimentare, care reprezintă o amenințare gravă la adresa consumatorilor, a sănătății acestora și a companiilor responsabile care activează în această industrie.
În contextul acestei escaladări de practici de publicitate periculoase, PRIMER solicită autorităților din domeniu să intervină de urgență pentru reglementarea publicității de acest tip, în special în mediul online și social media.
Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România, care asigură peste 50% din produsele din această categorie, dar și din alte segmente destinate îngrijirii sănătății de zi cu zi a românilor, subliniază faptul că această escaladare de practici de publicitate înșelătoare afectează toate companiile membre care respectă în mod riguros legislația și implicit, regulamentele privind publicitatea specifică produselor din categoria suplimentelor alimentare.
Cu toate că există o legislație relativ recentă referitoare la suplimentele alimentare – Legea nr. 56/2021, publicată la 1 aprilie 2021 – care clarifică instituțiile implicate în notificarea suplimentelor alimentare, problema majoră constă în lipsa normelor de aplicare. Chiar daca legea stipula că aceste norme trebuie emise în termen de 90 de zile de la publicare, până în prezent, după mai bine de 2 ani, acestea nu există.
Această lipsă de norme de aplicare lasă un vid legislativ periculos, iar consecințele se resimt în publicitatea înșelătoare și mincinoasă, care atinge proporții care sfidează siguranță sanitară și bunul gust al consumatorilor, încălcând totodată, toate codurile de
publicitate aplicabile pentru acest tip de produse, reprezentând și o amenințare directă la integritatea și credibilitatea întregii industrii de suplimente alimentare din România.
Prin urmare, PRIMER solicită cu fermitate autorităților competente să intervină de urgență pentru reglementarea acestei situații, care devine din ce în ce mai dificil de controlat, prin implementarea unui set de masuri cum ar fi cele de mai jos pentru a combate publicitatea periculoasă la suplimentele alimentare, în normele de aplicare la Legea 56/2021:
- limitarea duratei clipurilor publicitare la maximum 60 secunde;
- interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu medici și farmaciști;
- interzicerea formelor de promovare care se bazează pe recomandările unor societăți medicale specifice;
- interzicerea utilizării unor expresii precum “bazat pe studii științifice”
- interzicerea citării unor studii științifice, în cazul în care marca promovată nu a participat la acestea;
- interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu persoane de notorietate sau celebre;
- interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu persoane care poartă halat alb, care creează impresia unei recomandări din partea unui medic / farmacist;
- interzicerea utilizării superlativului și a unor formule exagerate, precum: “miraculos”, “revoluționar”, “inovator”, “salvator” – sau alte afirmații similare.
Totodată, PRIMER cere înființarea unei agenții specializate în aprobarea conținutului publicitar și sancționarea cu amenzi usturătoare a producătorilor, investitorilor media sau agențiilor de publicitate care nu se conformează.
În plus, PRIMER solicită o aplicare mai strictă și severă a legilor și regulamentelor existente în domeniul publicității, în special a celor stabilite de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care sunt adecvate în forma actuală.
PRIMER considera că toate aceste măsuri sunt imperios necesare pentru a proteja interesele consumatorilor și pentru a restabili imaginea industriei suplimentelor alimentare.
În acest context, este esențial ca autoritățile să acționeze rapid în vederea reglementării eficiente a publicității produselor din categoria suplimentelor alimentare, pentru a garanta, astfel, sănătatea și siguranța consumatorilor și pentru a stopa această escaladare a practicilor incorecte si periculoase de publicitate.
Din PRIMER fac parte cele mai importante 18 fabrici de medicamente din țară: AC HELCOR, B.BRAUN, BIO-EEL SRL, BIOFARM, FITERMAN PHARMA, GEDEON-RICHTER, INFOMED FLUIDS, LABORMED-ALVOGEN, LAROPHARM, MAGISTRA CC, POLISANO PHARMACEUTICALS, ROPHARMA, SANTA SA, SLAVIA PHARM, TERAPIA / SUN PHARMA, TIS PHARMACEUTICAL, VIM SPECTRUM, ZENTIVA.
Actualitate
Bursa Locurilor de Muncă va avea loc pe 23 mai
Actualitate
Mai mult de jumătate dintre români preferă ciclurile scurte de spălare.Inovația spălării rapide: Dero Pro Express

Peste 50% dintre români consideră că prin folosirea unor cicluri scurte de spălare economisesc timp și energie, dar sunt preocupați de eficiența acestora, așa cum arată datele unui studiu realizat de Unilever în colaborare cu AHA Moments anul trecut.
Dero Pro Express este primul detergent special conceput pentru spălarea rapidă cu o performanță foarte bună chiar și în cele mai scurte cicluri, de doar 15 minute. Acesta elimină murdăria invizibilă, reîmprospătează hainele și le oferă un parfum intens, de lungă durată. Inovația constă în formula sa avansată, care acționează rapid, chiar și în apă rece, cu ajutorul tehnologiei Pro-S.
Combinația de enzime și alte ingrediente dezvoltată și patentată de oamenii de știință de la Unilever se activează imediat ce începe ciclul de spălare, îndepărtând în doar câteva minute murdăria zilnică și compușii care provoacă mirosuri neplăcute. În plus, parfumează rufele cu arome de lungă durată. Această inovație răspunde nevoilor în schimbare ale consumatorilor și tehnologiei în evoluție din casele lor, asigurând o curățare optimă, fără reziduuri și mirosuri neplăcute, într-un timp scurt.
Monica Tamaș – General Manager Unilever România & Moldova: „Fiecare inovație pornește de la oameni, de la cum îi putem ajuta să obțina rezultate superioare și să se bucure mai mult de timpul lor. Cel mai recent studiu al nostru arată că, într-o lume în care comportamentul consumatorilor este în continuă schimbare, detergenții trebuie să aducă eficiență și să țină pasul cu un stil de viață tot mai activ. Dero Pro Express aduce în România o nouă categorie de produse pentru curățarea rufelor, care oferă o experiență de spălare rapidă și eficientă, în cicluri scurte, chiar si de 15 minute. Ne bucurăm să încurajăm astfel adopția pe scară mai largă a ciclurilor scurte de spălare, care contribuie la reducerea impactului asupra mediului economisind energie. Sunt convinsă că această inovație va transforma categoria de detergenți.”
Dero Pro Express este detergentul special creat pentru ritmul alert al vieții moderne. Într-o lume în care fiecare moment este prețios și vrem să avem mai mult timp pentru ceea ce ne place, Dero Pro Express face spălarea rufelor mai rapidă și mai eficientă. Dero Pro Express se lansează pe piața din România cu trei variante: Activ –creat pentru a oferi hainelor un parfum intens și de lungă durată; Fresh – pentru îndepărtarea mirosurilor neplăcute și Color – specializat în protejarea și îngrijirea hainelor.
Pentru a celebra această inovație pe piața detergenților, Dero a organizat un eveniment special de lansare, intitulat „Experiența Magică a Ciclurilor Scurte de Spălare”. Invitații au avut ocazia să pătrundă într-o „mașină de spălat” simbolică, unde au fost implicați într-o experiență interactivă unică. Lansarea a fost un mix de distracție și socializare, în care participanții au descoperit filosofia Dero Pro Express, inspirată chiar din pașii procesului de spălare.
Despre Unilever în România
Unilever este unul dintre principalii furnizori mondiali de produse de Personal Care, Home Care, Beauty & Wellbeing, și Nutrition, cu vânzări de 60,8 miliarde de euro în 2024, în peste 190 de țări și produse utilizate zilnic de 3,4 miliarde de oameni.
În România și Moldova, Grupul Unilever operează pe piețele alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a casei prin intermediul Unilever South Central Europe și Unilever România. Pentru mai multe informații despre Unilever și brandurile sale, vizitați www.unilever.ro



