Connect with us

Actualitate

Banca pentru Alimente București inaugurează un nou hub logistic pentru a sprijini mai eficient lupta împotriva risipei alimentare

Published

on

Mai multe alimente salvate, mai multe vieți ajutate!

După aproape nouă ani de activitate, Banca pentru Alimente București, alături de Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, parteneri de încredere și susținători, deschide un nou hub logistic modern,în noul parc Logicor Bucharest III Pallady, situat strategic, la ieșirea spre Autostrada Soarelui, pentru a facilita desfășurarea activităților. Prin această deschidere, Banca pentru Alimente București marchează o nouă etapă în misiunea sa de a contribui la lupta împotriva risipei alimentare. Acest nou spațiu, un adevărat „acasă al binelui”, răspunde nevoii urgente de a reduce risipa alimentară și de a oferi sprijin persoanelor vulnerabile din regiune, precum și din întreaga țară. În contextul Zilei Internaționale de Conștientizare a Risipei Alimentare, Banca pentru Alimente subliniază importanța colaborării în salvarea hranei și susținerea celor aflați în dificultate.

Noul hub logistic, de 1.913 mp, oferă un spațiu adecvat, cu facilități moderne, inclusiv 224 mp de zone cu temperatură controlată pentru depozitarea alimentelor perisabile, precum fructe, legume, lactate, carne și produse congelate. Comparativ cu spațiul anterior, noul spațiu oferă capacitatea necesară atât pentru a face față cerințelor în creștere din prezent, cât și pentru a răspunde provocărilor viitoare. Această extindere nu doar îmbunătățește eficiența operațională, ci și permite un flux mai bun al alimentelor, asigurând o distribuție mai rapidă și mai eficientă către organizațiile caritabile partenere.

Deschiderea noului depozit a fost posibilă prin implicarea partenerilor și susținătorilor Băncii pentru Alimente: Lidl România și Metro România, în calitate de parteneri principali, alături de alți parteneri  cheie  care sprijină în mod curent activitatea Băncilor pentru Alimente: Edenred România, PENNY | REWE, Auchan România, CHEP România,  Gebrüder Weiss, Arbomedia, precum și a Federației Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și a Federației  Europeane a Băncilor pentru Alimente (FEBA). În contextul noilor reglementări privind reducerea risipei alimentare, acest hub logistic devine o resursă esențială pentru ca alimentele care se află la risc de pierdere sau risipă, dar care sunt încă în termen și bune pentru consum, să-și recapete valoarea, transformându-le în sprijin concret pentru cei care au mai multă nevoie de hrană. Fiecare aliment salvat în acest spațiu se va transforma în porții de hrană  pentru copii din centre de zi, bătrâni singuri sau aflați în cămine, familii aflate în pragul sărăciei, oameni fără adăpost și multe alte persoane aflate în dificultate. Cu facilitățile extinse și capacitatea de colectare mult îmbunătățită, Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente, asigurându-se că acestea ajung acolo unde este cea mai mare nevoie.

„Inaugurarea acestui hub reprezintă un moment decisiv pentru activitatea noastră. Creșterea capacității de colectare și redistribuire ne permite să sprijinim și mai multe persoane aflate în dificultate. Această realizare nu ar fi fost posibilă fără partenerii noștri de încredere, cărora le suntem recunoscători pentru încrederea și sprijinul primit. Împreună, ne asumăm responsabilitatea de a salva mai multe alimente, de a susține comunitățile vulnerabile și de a proteja mediul. Împreună facem Binele mai Bine — acum, cu și mai multă forță.”, a declarat Gabriel Sescu, președintele Băncii pentru Alimente București Fondată în 2016, Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România, urmând modelul Băncilor Europene. De atunci, a reușit să salveze peste 11.419 tone de alimente, în valoare de peste 142.000.000 de lei, oferind astfel 22.838.000 de porții de hrană către 176  de organizații caritabile din București și județele Ilfov, Dâmbovița, Ialomița, Giurgiu, Călărași, Argeș, Prahova, Buzău și Teleorman care oferă servicii sociale, educaționale și de recuperare pentru 69.430 persoane din categorii vulnerabile. Peste 2.100 de tone din alimentele salvate au fost distribuite către celelalte opt Bănci Regionale pentru Alimente, membre ale FBAR, asigurând astfel un sprijin constant pentru organizațiile din toată țara.

Noul „acasă” reprezintă un pas important în consolidarea capacității de a reduce risipa alimentară și de a răspunde nevoilor tot mai diverse ale celor aflați în dificultate. Prin extinderea capacităților sale logistice, Banca pentru Alimente București își propune să își amplifice impactul social, oferind sprijin organizațiilor caritabile care ajută persoane vulnerabile — de la copii din centre de zi și de recuperare, la bătrâni rămași fără sprijin, persoane fără adăpost, victime ale violenței domestice și ale traficului de persoane.

Despre Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR

Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente membre din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați formează o rețea națională de solidaritate dedicată reducerii risipei alimentare și sprijinirii persoanelor aflate în dificultate. Acestea salvează de la pierdere și risipă hrana, prin preluarea gratuită a alimentelor de la companiile partenere  din lanțul agroalimentar și donarea acestora către organizațiile caritabile, contribuind astfel la reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului. FBAR se inspiră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) și este recunoscut ca membru asociat al acesteia. În viziunea FBAR și a Băncilor pentru Alimente membre, nimănui nu trebuie să-i fie foame, iar a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă și imediată pentru a răspunde la o nevoie primară a cărei satisfacere nu poate întârzia. Prin misiunea lor, Băncile pentru alimente contribuie în mod direct la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (SDG) la care și România s-a angajat, în special în ceea ce privește reducerea cu 50% a risipei alimentare până în 2030, prin promovarea consumului și producției responsabile, precum și a obiectivelor de reducere a foametei și de combatere a schimbărilor climatice. De la înființarea primei Bănci în București și până în prezent, Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la risipă peste 25.000 tone de alimente, în valoare de peste 292.000.000 lei, transformându-le în aproximativ 50.572.730 de porții de hrană pentru 290.841 persoane aflate în dificultate, aflate în grija a 795 organizații caritabile partenere. În mod constant, activitatea rețelei este sprijinită financiar, operațional, logistic și prin donații constante de alimente de către 153 parteneri, în principal din domeniul agro-alimentar.

Pentru mai multe informații: office@bancapentrualimente.ro; 0771 235 977

Continue Reading

Actualitate

Accident rutier produs între un TIR și un autoturism, pe raza localității Coțofănești. Două persoane și-au pierdut viața.

Published

on

Forțe din cadrul Detașamentului de Pompieri Onești în cooperare cu pompierii din cadrul Secției de Pompieri Adjud au intervenit la un accident rutier produs între un TIR și un autoturism, pe raza localității Coțofănești.

La sosirea forțelor de intervenție s-a constatat faptul că trei persoane erau încarcerate și alte două persoane erau autoevacuate.

Din păcate, în urma impactului au rezultat 5 victime dintre care o persoană prezenta leziuni incompatibile cu viața și alte trei persoane se află în stare gravă.

Pentru gestionarea situației s-a intervenit cu o autospecială de stingere cu apă și spumă, o autospecială cu modul descarcerare si ambulanța SMURD de la Sectia de Pompieri Adjud, o autospecială de stingere cu apă și spumă și ambulantă SMURD de la Detașamentului de Pompieri Onesti și trei ambulanțe din cadrul Serviciului de Ambulanță Județean.

Bilanț victime:

  • un minor în vârstă de aproximativ 15 ani, conștient, nu a necesitat îngrijiri medicale.
  • un bărbat, în vârstă de aproximativ 36 de ani, conștient, a fost preluat de către ambulanța SAJ și transportat la CPU Onesti,
  • un bărbat, în vârstă de aproximativ 63 de ani, conștient, a fost preluat de către ambulanța SMURD Adjud și transportat la CPU Adjud;
  • o femeie, în vârstă de 63 de ani, a fost declarată decedată, în urma manevrelor de resuscitare,
  • un minor, în vârstă de aproximativ 15 ani, prezenta leziuni incompatibile cu viața, a fost declarat decedat.
Continue Reading

Actualitate

Consiliul de administrație al EVERGENT Investments convoacă Adunarea generală ordinară a acționarilor în 18/19 decembrie 2025

Published

on

Comunicat de presă

Consiliul de administrație al EVERGENT Investments, companie de investiții listată sub simbolul EVER, a convocat Adunarea generală ordinară a acționarilor pentru data de 18/19 decembrie 2025.

Propunerea supusă votului acționarilor este aprobarea distribuirii de dividende din rezervele constituite din profitul net al anilor precedenți și a dividendului brut de 0,135 lei pe acțiune, cu data plății 17 iunie 2026.

“Propunerea de distribuire a dividendelor confirmă angajamentul față de obiectivul strategic de a crea valoare pentru acționarii EVERGENT. Strategia noastră de administrare a capitalului rămâne consecventă. Alocăm capital pentru a accelera proiecte investiționale în creștere, în timp ce distribuim dividende și derulăm programe de răscumparare. Această strategie este în beneficiul acționarilor și se reflectă în rezultatele financiare ale companiei și în evoluția prețului acțiunii EVER.” a declarat Claudiu Doroș, Președintele Consiliului de administrație al EVERGENT Investments.

„Prin propunerea de acordare a dividendelor, returnăm valoare acționarilor noștri într-o perioadă marcată de provocări. Acest demers este rezultatul unui lanț de decizii ancorate într-o strategie clară, o execuție profesionistă și rezultate financiare solide. Ne ghidăm după viziunea pe termen lung care consolidează poziția companiei pe piață și întărește fundamentul relației cu acționarii noștri. ” a afirmat Cătălin Iancu, Directorul general al EVERGENT Investments.

În contextul modificării cadrului fiscal aplicabil începând cu anul 2026, propunerea actuală de distribuire a dividendelor reflectă angajamentul asumat prin Politica de dividend, de a returna valoare acționarilor printr-un mix între dividende și programe de răscumpărare, care are ca obiectiv reducerea discountului de tranzacționare prin recunoașterea în piață a valorii activelor administrate și creșterea prețului acțiunii.

Continue Reading

Actualitate

Urmărit internațional, depistat pe Aeroportul Bacău

Published

on

La data de 25 noiembrie a.c., polițiștii de frontieră din Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău au depistat un tânăr de 28 de ani, din județul Neamț, urmărit la nivel național și internațional.

Acesta are de executat o pedeapsă de un an și 6 luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat, comis pe teritoriul României.

Tânărul a fost preluat de polițiștii din cadrul Poliției Transporturi pentru a fi depus în Penitenciarul Bacău.

Continue Reading

Copyright © 2019 PlusTV - Bacau