Comunicat de presa
Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând de astăzi
Comunicat de Presă
Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând de astăzi, prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.ro
Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării au operaționalizat proiectul pilot privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar în sistem electronic. Începând de astăzi, 1 februarie, versiunea pilot a aplicației permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS.
Cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele două platforme fiind interconectate.
“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetățenilor obținerea documentului pe loc, indiferent de locația din care solicită eliberarea. Acest proiect reprezintă un pas important pentru simplificarea relației dintre Ministerul Afacerilor Interne și cetățeni, în beneficiul cetățenilor. Prin implementarea serviciului public electronic de obținere a certificatului de cazier judiciar, Guvernul României pune nevoile reale ale cetățenilor în centrul procesului de digitalizare”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.
Proiectul pilot va fi extins, aplicația pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise mențiuni în cazier, cât și pentru persoanele juridice din România, până la finalul lunii iulie 2023.
„Continuăm procesul de digitalizare a serviciilor publice și lansăm, împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României și MAI, cazierul judiciar online, așa cum am promis public anterior. Practic, oferim celor aproape 2 milioane de români care merg anual la secția de poliție pentru a obține acest document posibilitatea de a îl accesa la câteva click-uri distanță. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fără a mai fi condiționat de programul de lucru cu publicul, facilitând interconectarea serviciilor instituțiilor publice. Le mulțumesc echipelor tehnice din MCID, ADR și MAI care au lucrat intens la operaționalizarea acestui serviciu, în ultimele luni, și au realizat interconectarea ghișeul.ro cu hub-ul de servicii al MAI. Le mulțumesc, de asemenea, colegilor parlamentari care au susținut și votat legea nr. 3/2023, în special deputatului George Tuță, alături de care am inițiat acest proiect legislativ adoptat și promulgat recent”, a declarat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.
Potrivit Legii nr. 3/ 03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004, privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit și în formă electronică. Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.
Mecanismele de obținere a certificatului de cazier judiciar electronic:
prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționati către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.
În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).
După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.
Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și al CNP-ului persoanei.
Prin implementarea etapizată a acestui proiect se asigură timpul necesar optimizării tehnice și funcționale a serviciului, dar și adoptarea măsurilor administrative în vederea asigurării disponibilității și suportului necesar oricăror servicii publice electronice.
Astfel, asigurarea suportului vizează, pe de o parte, componenta tehnică (echipamente, soluții tehnice) și resurse umane specializate (personal tehnic), și, pe de altă parte, asistență acordată utilizatorilor prin asigurarea de personal pentru suport permanent ce va fi disponibil telefonic, prin web sau e-mail.
Actualitate
Tâlhărie calificată documentată de polițiștii de investigații criminale din Bacău
Comunicat de presă
În urma cercetărilor efectuate de polițiștii din cadrul Biroului Investigații Criminale Bacău a fost identificat și reținut un tânăr de 29 de ani, bănuit de comiterea infracțiunii de tâlhărie calificată. Acesta a ajuns în Arestul I.P.J.Bacău.
În seara zilei de 28 septembrie a.c., în timp ce se afla pe strada Mioriţei din municipiul Bacău ar fi urmărit o tânără care vorbea la telefon şi care se deplasa spre adresa de domiciliu și prin exercitarea de acte de violenţă, i-ar fi sustras telefonul mobil.
Cercetările continuă.
Actualitate
Bărbat deghizat în măicuță, reținut pentru înșelăciune
Comunicat de presă
I.P.J. Bacau
La data de 31 octombrie a.c., polițiștii din cadrul Biroului Investigații Criminale Bacău, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău au prins în flagrant delict un bărbat de 31 de ani din municipiul Moinești, bănuit de săvârșirea infracțiunii de înșelăciune.
Cel în cauză era deghizat în măicuță și ar fi pretins și primit de la un bărbat de 37 de ani, din comuna Mărgineni, o sumă de bani, necesară unei presupuse intervenții medicale.
După administrarea probatoriului, bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore și introdus în Arestul I.P.J. Bacău.
Cercetările sunt continuate în cadrul unui dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune.
Reamintim că, potrivit art. 244 din Codul Penal “inducerea în eroare a unei persoane prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obţine pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust şi dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani”.
Actualitate
Acționarii EVERGENT Investments dau votul de încredere noului Consiliu de administrație și aprobă oferta publică de cumpărare
Comunicat de presă
Acționarii EVERGENT Investments, companie de investiții financiare listată sub simbolul EVER, au votat cu o largă majoritate membrii Consiliului de administrație. Trei membri ai actualului Consiliu au fost realeși: Horia Ciorcilă, Claudiu Doroș și Radu Octavian, împreună cu doi membri noi, independenți: Delia Cataramă și Teodor McCann.
Mandatul noului Consiliu este de 4 ani, pentru perioada 6 aprilie 2025 – 6 aprilie 2029, cu precizarea că exercitarea atribuțiilor aferente funcției de administrator se face numai după obținerea deciziei de aprobare emisă de către Autoritatea de Supraveghere Financiară.
În Adunarea generală extraordinară, acționarii au aprobat oferta publică de cumpărare prin intermediul unei oferte publice de schimb. Scopul cumpărării acțiunilor proprii este reducerea capitalului social, prin anularea acțiunilor.Numărul de acţiuni care pot fi cumpărate este maximum 63.632.000 de acțiuni (7% din capitalul social), valabil la data inițierii ofertei. În schimbul acțiunilor EVER vor fi oferite acțiuni Aerostar listate, simbol ARS, deținute de EVERGENT Investments, pentru maximum 57.268.800 de acțiuni EVER, respectiv numerar pentru maximum 6.363.200 de acțiuni EVER.
“In numele membrilor Consiliului de administrație și al întregii echipe EVERGENT Investments, multumesc actionarilor pentru increderea acordata. Cu un management dedicat, o cultură organizațională bazată pe performanță și colaborare, alături de soliditatea financiară a companiei, considerăm că suntem bine poziționați pentru a continua să arătăm rezultate remarcabile. Credem în țintele ambițioase pe care ni le-am propus și în capacitatea de a crea valoare pe termen lung.” a declarat Claudiu Doroș, Președinte Director general al companiei.
În perioada 2021-2024, EVERGENT Investments a generat o rată medie anuală de apreciere a valorii pentru acționari de 15,8%, ce include dividendele încasate și creșterea activului. Compania a înregistrat o creștere cu 68% a valorii activelor administrate și o creștere cu 72% a activului net unitar prin transformarea oportunităților în profit. În ultimii 4 ani, activele administrate au crescut cu 1,5 miliarde de lei, ajungând la 3,6 miliarde de lei. Compania a realizat răscumpărări și distribuții semnificative pentru acționari, incluzând 3 oferte publice de cumpărare și 4 programe de răscumpărare, în valoare totală de 177 de milioane de lei. În același timp, a acordat dividende acționarilor în valoare de 268 de milioane de lei, menținând în același timp ritmul investițiilor.