Comunicat de presa
Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând de astăzi
Comunicat de Presă
Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând de astăzi, prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.ro
Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării au operaționalizat proiectul pilot privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar în sistem electronic. Începând de astăzi, 1 februarie, versiunea pilot a aplicației permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS.
Cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele două platforme fiind interconectate.
“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetățenilor obținerea documentului pe loc, indiferent de locația din care solicită eliberarea. Acest proiect reprezintă un pas important pentru simplificarea relației dintre Ministerul Afacerilor Interne și cetățeni, în beneficiul cetățenilor. Prin implementarea serviciului public electronic de obținere a certificatului de cazier judiciar, Guvernul României pune nevoile reale ale cetățenilor în centrul procesului de digitalizare”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.
Proiectul pilot va fi extins, aplicația pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise mențiuni în cazier, cât și pentru persoanele juridice din România, până la finalul lunii iulie 2023.
„Continuăm procesul de digitalizare a serviciilor publice și lansăm, împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României și MAI, cazierul judiciar online, așa cum am promis public anterior. Practic, oferim celor aproape 2 milioane de români care merg anual la secția de poliție pentru a obține acest document posibilitatea de a îl accesa la câteva click-uri distanță. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fără a mai fi condiționat de programul de lucru cu publicul, facilitând interconectarea serviciilor instituțiilor publice. Le mulțumesc echipelor tehnice din MCID, ADR și MAI care au lucrat intens la operaționalizarea acestui serviciu, în ultimele luni, și au realizat interconectarea ghișeul.ro cu hub-ul de servicii al MAI. Le mulțumesc, de asemenea, colegilor parlamentari care au susținut și votat legea nr. 3/2023, în special deputatului George Tuță, alături de care am inițiat acest proiect legislativ adoptat și promulgat recent”, a declarat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.
Potrivit Legii nr. 3/ 03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004, privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit și în formă electronică. Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.
Mecanismele de obținere a certificatului de cazier judiciar electronic:
prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționati către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.
În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).
După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.
Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și al CNP-ului persoanei.
Prin implementarea etapizată a acestui proiect se asigură timpul necesar optimizării tehnice și funcționale a serviciului, dar și adoptarea măsurilor administrative în vederea asigurării disponibilității și suportului necesar oricăror servicii publice electronice.
Astfel, asigurarea suportului vizează, pe de o parte, componenta tehnică (echipamente, soluții tehnice) și resurse umane specializate (personal tehnic), și, pe de altă parte, asistență acordată utilizatorilor prin asigurarea de personal pentru suport permanent ce va fi disponibil telefonic, prin web sau e-mail.
Actualitate
Tânăr de 27 de ani, prins băut la volan și fără permis
Comunicat de presă
La data de 16 noiembrie a.c., polițiștii din cadrul Secţiei 2 Poliţie Rurală Moineşti au
depistat în flagarant delict, în comuna Solonț, un tânăr de 27 de ani, în timp ce conducea un
autoturism pe DJ 117A, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.
Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat o concentraţie de
1,19 mg/l alcool pur în aerul expirat. Totodată, acesta nu posedă permis de conducere
pentru nicio categorie de autovehicule.
Tânărul a fost condus la spital unde i s-au prelevat mostre biologice de sânge în
vederea stabilirii alcoolemiei. Ulterior, față de acesta s-a dispus măsura reţinerii pe o
perioadă de 24 ore, fiind introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul
I.P.J Bacău.
Actualitate
Tânără rătăcită în pădurea din Mărgineni, salvată de polițiștii din Hemeiuș
Comunicat de presă
La data de 11 noiembrie a.c, polițiștii din cadrul Postului de Poliție Hemeiuș au acționat prompt pentru depistarea unei tinere care se rătăcise în pădure.
Tânăra de 25 de ani se întorcea spre casă cu autoturismul, prin pădurea din comuna Mărgineni și întrucât s-a împotmolit în nămol, aceasta a decis să continue deplasarea pe jos neavând semnal la telefon.
A parcurs aproximativ 4 km pe jos până a ajuns într-o zonă cu semnal de unde a apelat numărul de urgență 112.
Polițiștii au ținut legătura telefonic cu tânăra pe întreg parcursul până la găsirea acesteia.
Tânăra a fost ajutată de polițiști care, după ce s-au asigurat că este în siguranță, s-au întors în pădure și cu sprijinul unui pădurar din zonă și i-au scos autoturismul din noroi pentru ca aceasta să ajungă acasă.
Actualitate
Acțiune desfășurată de polițiștii băcăuani, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră
Comunicat de presă
La data de 26 octombrie a.c., polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Bacău – Compartimentul Ordine Publică, împreună cu cei ai secțiilor de poliție rurală arondate și cei ai Biroului Rutier, au desfășurat o acțiune pentru creșterea gradului de siguranță rutieră și prevenirea conducerii autovehiculelor pe drumurile publice sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise.
În cadrul acțiunii, au fost legitimate peste 400 de persoane și au fost verificate aproximativ 380 de autovehicule, dintre care 16 înmatriculate în alte state. Totodată, polițiștii au efectuat peste 200 de testări cu aparatele din dotare.
În urma verificărilor, polițiștii au constatat două infracțiuni flagrante la regimul circulației rutiere, fiind întocmite dosare penale și continuate cercetările sub coordonarea unității de parchet competentă.
Pentru neregulile constatate, polițiștii au aplicat 86 de sancțiuni contravenționale, dintre care 81 pentru abateri la regimul rutier, în valoare de aproximativ 25.000 de lei. Totodată, au fost reținute 6 permise de conducere, toate pentru conducerea autovehiculelor sub influența alcoolului, au fost retrase 5 certificate de înmatriculare și 2 seturi de plăcuțe cu numere de înmatriculare.
Exemple:
• Un bărbat de 47 de ani, din comuna Letea Veche, a fost depistat conducând un autoturism având o concentrație de 0,59 mg/l alcool pur în aerul expirat.
• Un tânăr de 26 de ani, din comuna Ungureni, a fost depistat conducând un autoturism cu înmatricularea suspendată din luna mai a.c.
Recomandări preventive:
• Nu conduceți autovehicule sub influența alcoolului și nu consumați substanțe interzise!
• Respectați regulile de circulație și indicațiile polițiștilor rutieri!
• Adoptați o conduită preventivă și responsabilă pentru a preveni evenimentele rutiere!
Inspectoratul de Poliție Județean Bacău continuă acțiunile pentru prevenirea și combaterea principalelor cauze generatoare de accidente, în vederea menținerii siguranței pe drumurile publice.













