Actualitate
Primarul din Onești spune de ce nu poate candida
Motivul bizar care stă la baza acestei decizii!
În anul 2012 un salariat al primăriei Onești a achiziționat pentru și în numele UAT Onești, cu respectarea procedurile legale, dulciuri în valoare de 18.000 de lei, de la o firmă a cărei acționar eram la acea vreme. Dulciuri care au fost dăruite colindătorilor în perioada sărbătorilor de iarnă.
De menționat este faptul, că valoarea adaosului comercial pentru marfa respectivă a fost în valoare de 600 lei.
Ulterior factura cu produsele achiziționate și distribuite colindătorilor a ajuns pe biroul meu de primar, așa cum se întamplă cu orice factură, pentru a fi aprobată la plată.
Faptul că am aplicat indicativul DEF și semnătura pe factura respectivă, fără să am vreo idee că acest lucru ar fi trebuit să îl facă secretarul primăriei în acest caz, m-a făcut ulterior vinovat de “conflict de interese”.
ATENȚIE din nou: Dacă secretarul primăriei ar fi semnat în cazul prezentat, în locul meu, factura și OP-ul respectiv, fapta nu ar fi mai existat.
În perioada imediat următoare un alt salariat al primăriei, “vigilent și bine intenționat”, a trimis o copie a facturii respective către Agenția Națională de Integritate (ANI).
În baza acelei informații ANI a întocmit un raport prin care a constatat un “conflict de interese”.
Eu am contestat raportul ANI și am ajuns în fața judecătorului.
Judecătorul respectiv a apreciat că fapta este de natură penală, a suspendat procesul cu contestația și a dispus trimiterea mea în judecată.
Pe perioada anchetei am cerut către ANI să dispună o expertiză economică să se analizeze dacă a existat vreo fraudă economică. Răspunsul ANI a fost că: “Nu există suspiciuni de fraudă economică, ci doar conflict de interese. Și dacă ar fi fost un leu valoarea facturii, tot conflict de interese ar fi fost”.
Ulterior pentru această faptă am fost judecat și condamnat la patru luni închisoare cu suspendare și interzicerea dreptului de a alege și de a fi ales pentru o perioadă de doi ani și patru luni.
După ispășirea pedepsei cazierul meu a devenit curat, drept pentru care am putut candida în anul 2020.
Între timp a fost reluat procesul privind contestația mea împotriva raportului ANI și ca o coincidență stranie în urmă cu trei zile, acum în prag de alegeri a venit sentința cu respingerea contestației mele împotriva raportului ANI.
Deși pentru fapta identificată prin raportul ANI, am primit și executat o pedeapsă privativă de libertate cu suspendare și coroborând cu principiul că “pentru aceeași faptă nu poți fi pedepsit de două ori”, eu în percepția ANI, nu aș mai putea ocupa o funcție publică pentru o perioadă de trei ani, după terminarea mandatului de primar, în condițiile în care conform codului administrativ, pentru un “conflict de interese”, pedeapsa maximă este tăierea a 10% din salar pentru o perioadă de maxim 6 luni.
În acest caz există riscul să îmi depun candidatura, să îmi fie acceptată, să câștig alegerile cu 80% și să nu îmi fie validată funcția de primar pentru următorul mandat. Caz în care candidatul de pe locul 2, chiar dacă a obținut doar 7 procente să devină primar.
Acest risc, pentru mine, este de neconceput și pe care nu îl voi accepta.
Onoarea și cuvântul dat la alegerile anterioare mă împing să nu risc în a pierde ce am început să construiesc și ce urmează a construi.
Orgoliul meu nu poate sta în calea acestui risc, iar pentru Onești și pentru oneșteni nu voi pune în primejdie situația de a vă abandona chiar acum când în sfârșit am creat acel moment 0 așteptat de mult timp.
Îmi iubesc prea mult orașul, ca acum după ce l-am scos din datorii și l-am adus pe calea cea bună, să îl las pe mâna vreunui individ care are ca unic obiectiv, prin funcția obținută nemeritat, să își schimbe mașina sau vila sau să mai primească prin donație vreun spațiu comercial.
Cam asta este pățania prin care am trecut și care stă în calea candidaturii mele.
Dacă eu sunt “cel mai mare infractor din România”, așa cum unii încearcă să insinueze, doar dumneavoastră oneștenii puteți aprecia.
Armele nu sunt predate și vă promit că voi încerca clarificarea acestei situații, întrucât la acest moment doar faptul că există anumite interpretări că nu aș putea fi validat în septembrie cu un nou mandat și termenul foarte scurt până la finalul lunii aprilie (data depunerii candidaturilor) m-a determinat sa iau această decizie pe care vă promit că am cântărit-o cu atenție și alături de dumneavoastră o scoatem din nou la capăt.
Din acest motiv am ales să renunț la a mai candida, cel puțin la aceste alegeri și să îl susțin pentru funcția de Primar al Municipiului Onești pe domnul Adrian Jilcu, actualmente viceprimar al Oneștiului, cel cu care am lucrat alături timp de trei ani și jumătate și despre care pot spune că a fost mâna mea dreaptă în toate acțiunile pe care le-am întreprins în calitatea mea de primar și printre puținii capabili, sinceri și onești în a continua ce am început și care nu ne va dezamăgi.
În opinia mea Adrian Jilcu este singura persoană abilitată și capabilă să ducă mai departe proiectele începute de mine.
Îmi asum întru totul această decizie și vă asigur în aceeași măsură că voi fi în continuare alături de el, îl voi sprijini în noua misiune și vom forma împreună echipă PENTRU ONEȘTI.
Vă mulțumesc pentru încredere și am credința că nu vă voi dezamăgi nici de această dată!
Dumnezeu să aibă în pază Oneștiul și oneștenii!
Doamne ajută!
Sursa- facebook.com
Actualitate
BREAKING NEWS: CCR anulează primul tur al alegerilor prezidențiale
Comunicat de presă CCR
În ședința din data de 6 decembrie 2024, Curtea Constituțională, în vederea asigurării corectitudinii și legalității procesului electoral, și-a exercitat atribuția prevăzută de art.146 lit.f) din Constituție și, cu unanimitate de voturi, a hotărât următoarele:
1. În temeiul art.146 lit.f) din Constituție, anulează întregul proces electoral cu privire la alegerea Președintelui României, desfășurat în baza Hotărârii Guvernului nr.756/2024 privind stabilirea datei alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 și a Hotărârii Guvernului nr.1061/2024 privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare pentru alegerea Preşedintelui României în anul 2024.
2. Procesul electoral pentru alegerea Președintelui României va fi reluat în integralitate, Guvernul urmând să stabilească o nouă dată pentru alegerea Preşedintelui României, precum și un nou program calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare.
3. Prezenta hotărâre este definitivă și general obligatorie, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aduce la cunoştinţă publică.
Argumentele reținute în motivarea soluției pronunțate de Plenul Curții Constituționale vor fi prezentate în cuprinsul hotărârii, care se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.